28.01.2022
Carsten Fich stopper som CEO for Naviair den 31. juli 2022

Pressemeddelelse

Carsten Fich har valgt at stoppe som CEO for Naviair med virkning fra den 31. juli 2022. Carsten Fich afslutter en CBS bestyrelsesuddannelse til sommer og vil derefter udelukkende fokusere på bestyrelsesarbejde.

- Jeg har længe planlagt, at jeg i den sidste del af min karriere ville søge udfordringer i bestyrelser og i rollen som senior advisor, udtaler Carsten Fich. Jeg har haft næsten 20 år som CEO i fire forskellige virksomheder, og ser derfor frem til at bruge min erfaring på det allerøverste ledelsesniveau.

- Carsten Fich har gennem 4 år både formået at udvikle og effektivisere Naviair samt bringe Naviair sikkert igennem de seneste vanskelige og udfordrende år med Corona, udtaler bestyrelsesformand Anne Birgitte Lundholt. - Bestyrelsen er kede af at skulle sige farvel til Carsten Fich, men ser frem til at han kan bidrage med sin erfaring og visionære tilgang i andre virksomheder.

- Vi skal nu finde en ny CEO, som i de kommende år kan eksekvere og videreudvikle den klare strategi og linje, som bestyrelsen har lagt for Naviair. Carsten har heldigvis givet os god tid til at finde hans efterfølger, og vil fortsætte sit arbejde i Naviair i de kommende måneder, afslutter Anne Birgitte Lundholt.

Om Carsten Fich:
Carsten Fich er civilingeniør og PhD fra DTU. Han har været topleder i flere danske virksomheder. Blandt andet var han i perioden fra 2006 – 2015 CEO for Nordgroup a/s – det tidligere Kommunekemi a/s. Han har også været i Ørestadsselskabet i 10 år, hvor han som COO var med til at udvikle og idriftsætte Københavns Metro og etablere infrastrukturen i Ørestad. Han tiltrådte som administrerende direktør for Naviair den 1. maj 2018.

For yderligere oplysninger kontakt:
Kommunikationschef Randi Aggerholm Baasch
D +45 3247 7900 / M +45 4042 5751 / rba@naviair.dk