Whistleblowerordning i Naviair
Naviair har pr. 30. oktober 2020 sat en whistleblowerordning i drift.
Via et link på både Naviairs intranet og hjemmeside kan medarbejdere, kunder og leverandører nu indberette viden eller mistanke om forhold, som er i strid med lovgivningen eller Naviairs interne regler.
For nærmere information, følg linket til Goth Etichs hjemmeside.
> Gå til whistleblowerordningen
Statistik vedrørende whistleblowerordningen i Naviair 2022
Det fremgår af whistleblowerlovens § 27, at Naviair mindst én gang om året skal offentliggøre oplysninger om sin virksomhed efter whistleblowerloven.
Oplysningerne for perioden 17. december 2021 - 31. december 2022 fremgår af oversigten nedenfor.
Modtagne indberetninger:
6 Indberetninger der er realitetsbehandlet:
3 Afviste indberetninger:
3 Antal indberetninger, der har givet anledning til politianmeldelse:
0 Overordnede temaer: Temaet for indberetningerne er overholdelse af gældende regler inden for arbejdsmiljøretten, herunder arbejds- og hviletidsregler. De tre indberetninger (som blev modtaget ultimo november 2022) var ved udgangen af 2022 fortsat under udredelse, og udfaldet af indberetningerne er uafklaret