08.03.2021
Kvindernes internationale kampdag – også i Naviair
Mandag den 8. marts er det kvindernes internationale kampdag - og Naviair støtter alle skønne kvinder, såvel dem i Naviair, som resten af verden.

I Danmark er dagen nok mest en markering af alt det, der er opnået, end det er en kamp for at opfylde helt basale livsvigtige rettigheder, som det stadigvæk er påkrævet andre steder i verden. Herhjemme handler dagen selvfølgelig om ligestilling, ligeløn og kvinder i ledelse, men det handler selvfølgelig også om, hvordan vi alle, både kvinder og mænd, kan kæmpe for ligestilling globalt.

I vores branche er der brug for et ekstra blik på diversitet – og vi håber, at endnu flere piger få øjnene op for de mange spændende muligheder der er i en virksomhed som Naviair. Det er ved at lykkes os, at få flere piger til at interessere sig for de mange spændende uddannelser vi har. Her tænkes fx på flyvelederaspiranter og lærlinge, men vi har bestemt plads til flere. Det er nemlig en fødekæde til kvindelige talenter, der også vil give os flere kvindelige ledere. Vi skal have alle talenter i spil uanset køn.

Uanset om du er mand eller kvinde, så smil til alle de kvinder du møder på mandag - og har du en eller flere kvinder derhjemme, så giv dem netop på mandag lidt ekstra opmærksomhed.

Dette er den første mærkedag ud af en lang række mærkedage som vi ønsker, at sætte fokus på, Vi kalder det mærkedagsstafet og, hvorfor det;

Pernille Sefort, HR-direktør fortæller om hvorfor det nye initiativer ser dagens lys:

- Der findes i vores branche allerede flere former for mærkedage. Her tænker jeg fx på de internationale dage for ATCOs og ATSEPs. Men der findes jo alverdens mærkedage, som med et twist også kunne bidrage med et nyt perspektiv, en hyldest, anerkendelse, et smil på læben eller en særlig opmærksomhed til arbejdsdagen i årets løb. Det er baggrunden for at sætte gang i mærkedagsstafetten. Om den ide kan flyve vil tiden vise. Men jeg bruger anledningen på mandag - hvor det er kvindernes international kampdag - til at hylde kvinderne i Naviair - og slå et slag for mere mangfoldighed ikke kun for køn, men også alder, etnicitet, fagligheder.

verdensmaal05_insite

Communications & Public Affairs